Hidayah Suhailee
teknik tingkatkan daya ingatan

Friday, 4 May 2012 @ Friday, May 04, 2012 | 0 Comment [s]



hai... harini tak nak cakap panjang2... taknak mengarut... ok...


aku tadi cari pasal teknik2 ingatan yg kuat.. trus aq terjumpa lah tajuk ni....
lagipun ada juga manfaatnya... aq ni tak lama nak exam... jadi, bagus lah aq baca....

n aq tak kedekut juga... nah.. aku kongsi apa yg aku faham jak lah....  credit pada si blogger tu....

1. kita mesti fokus n bagi tumpuan... ini supaya kita mudah faham dan pabila faham, senang ingat... !!
betul????


2. amal ibadat dan pembacaan alquran... nah.... ni pun 1 teknik.... amal ibadat n baca alquran ni boleh membersihkan hati dan minda kita mudah terima apa yg kita pelajari...

3. kurangkan tekanan... hmm... kurangkan lah... aku pun mau kurangkan tekanan ni... almaklumlah... banyak masalah... 

4. rehat mestilah cukup... hmm.. patutlah aq ni ingatan tak kuat... aq tak cukup rehat.. ha.. baru aq tau punca.

5. tanam kan lah minat dalam suatu perkara tu supaya mudah faham dan mudah ingat....


huh.. simple kan????
ni bagi aq cukup bermanfaat juga.. sebab aku ni semua d atas tu ada puncanya... hmmm... t aku akan cuba praktikkan dan amalkan..... mudahmudahan dgn teknik ni, daya ingatan ku bertambah...


Older Post | Newer Post
Princess



Hello, I'm Yaya. sweet 19 for this 24 oct (2016).
SABAHAN
Bisnes Tudung
ig : hidayah_suhailee
ID Wechat: yayasuhailee_HS
E-MAIL :
daya.suhailee@yahoo.com




image
thank you!

Diary About Stuff


Tabung


TagBoard











History




The Credits!

Template by : Sharanichi Potter
Header By: Natrah
Edited By: Yaya Suhailee