Hidayah Suhailee
kata-kata yang mampu mengubah pandanganku

Thursday 14 March 2013 @ Thursday, March 14, 2013 | 4 Comment [s]


percaya tak, sejak mula baca satu buku ni,
aku memang tak boleh lupa kata-kata ni...

benda ni selalu menyentuh tentang kita. tapi sesetengah sahaja...
means , "pelajar/pekerja" yang suka bertangguh atau 
rasa macam ni.. 
"aih! aku tak reti la buat semua ni.. aku reti yang blablabla., then aku dah tak reti yang ini..
ah! baik aku tinggal ja kerja ni.. aku kan tak tahu."
selalu bukan? kalau pelajar pula
"eeee... aku tak reti la... aku tak faham macammana nak buat"
lepastu, last2 dah tinggal kerja tu camtu tanpa usaha...


tu tersangat biasa bagi kita ... 
tetapi!
the words
 "jika tak reti buat semua, jangan tinggal semua"

maksud, kalau korang tak reti nak buat semua atau 
tak reti nak buat kerja tu, anda kena usaha dan cuba
buat apa yang anda tahu.. 
bukan kata usaha tapi tak cuba...
selalu kan?
so sekarang nak ubah cara kita.. jangan tangguh .
tangguh itu semakin lama semakin menjadi beban...



Older Post | Newer Post
Princess



Hello, I'm Yaya. sweet 20 for this 24 oct (2017).
SABAHAN
ig : hidayah_suhailee
E-MAIL :
daya.suhailee@yahoo.com




image
thank you!

Diary About Stuff


Tabung


TagBoard








History




The Credits!

Template by : Sharanichi Potter
Header By: Natrah
Edited By: Yaya Suhailee