Hidayah Suhailee
Hati kacau bilau

Tuesday 24 February 2015 @ Tuesday, February 24, 2015 | 10 Comment [s]


okay, straight to the point.

kelmarin aku rasa kecewa tahap nak gila.. stres.. 
dahlah penat tunggu dua jam dekat im.. dari jam 6.55 a.m - 8.00 a.m. 
aku duk sengsorang dekat IM sebab memang takdak sapa nak kawan ngan aku.. image (mohon nangis berjemaah) ahhh... dahlah sana tuh sejuk.. bosan.. sekalinya penantian tu sia-sia.. 
kelmarin qti tak jadi sebab ramai guru cuti... spoil mood. terpaksa aku balik dengan sia-sia

 aku pergi station bus  sebab terpaksa naik bas balik ke rumah.. tapi lagi spoil mood di tempat ni lah.. 
kenapa?
  sebab kalau awal pagi.. atau dalam jam 8-10 pagi.. memang bas tak jalan.. sebab asal aku selalu nak naik bas jam-jam tuh.. semua bas yang tunggu turn tu kosong.. bas bukan main banyak tapi semua kosong.. dahlah kalau nak gerak tunggu semua penuh.. selalu dekat sejam aku tunggu dalam bas baru lah bas tu gerak.. eeeee. 
stres tau tak?? !!!!!!!!!

jadi time aku baru sampai ke station bus tuh, aku pun tengok la kot-kot ada ka yang dah nak gerak.. tapi hampa semua kosong.. jadi aku konon nak jalan jap pergi cuci mata (padahal jalan bandar tu aku manatau sangat. setakat staion bus and kedai tertentu ja aku tau. tu pun aku kengkadang lupa jalan pulang) 
*tu lah padahnya tak pernah jalan tanpa pegang tangan ibu bapa kan?  plus plus tak pernah jalan tengok jalan? eh camana tuh! haha..tengok dah tak tahu jalan walhal dah umur nak masuk 18 tahun.. * hahaha (buat malu)
jadi aku macam orang sewel dah tengah-tengah bandar.. 

back to the story,
aku decide pusing-pusing bangunan then bawa diri yang tengah kecewa.. terus aku rasa lapar sebab aku dah mula stres. perut pun dah nyanyi-nyanyi walhal awal pagi aku dah makan nasi  satu piring penuh dengan lauk ikan sardin. haaaa. *kelas kau makan nasi jam 5.30pagi* 
so, tanpa disedari kaki ni berhenti betul-betul depan gerai jual waffle.. 
hidu bau dia.. terus tanpa disedari jugak aku dah selesai membelinya. hahaha.. *otak tak clear*
aku dah tak tau nak pergi mana so aku terus naik bas yang masih kosong tu.. 
pasang lagu dalam phone terus mengunyah waffle tu...
tanpa rasa malu aku makan waffle tu dengan hati yang luka parah walaupun ku tau banyak mata di luar tu yang sedang tengok aku makan tu.. 
 
aku masih rasa lapar lagi.. tapi hati pula berkeras cakap " jangan keluar dari bas.. jangan blablablabla.. "
then dekat setengah jam baru bas ada beberapa orang.. 
dekat 15minit macam tuh bas dah nak jalan..  (tengok.. lama kan baru bas gerak? kan? )

TIBA-TIBA!!!!
ada sorang perempuan ni naik bas then punya cantik duduk dekat aku. sudah la sempit dia tambah sempitkan. aku dudk paling tepi dekat pintu terus rasa aku dah tak duduk atas kerusi. ish... 
nasib lah aku tengah malas nak marah .. sampai aku rasa macam nak jatuh tiap kali bas tu di selekoh.. kalu jatuh memang benjol kepala..
 
perempuan tuh tak rasa bersalah ka buat orang begitu.. dah la tuh, dia buat aku rasa makin nak makan. sebab time tu dia tengah makan mangga.. (oh emm geee. aku dah lama tak makan mangga.. http://i269.photobucket.com/albums/jj72/myem0/001/girl/girl-emoticon-002.gif tapi mengenangkan waktu tuh aku sakit perut aku rasa lebih baik lupakan mangga buat masa tuh) 
hhmmmm... dia boleh makan dengan gembira.. aku pulak dah tak boleh makan sebab takut jatuh dalam bas. eeeee! nak-nak lagi dia batuk tak tutup mulut..hilang segala selera makan  ..
it is seems that I have to be more patient. 


p/s : maaf jika ada yang tak suka post kali ni.


words today is :




Older Post | Newer Post
Princess



Hello, I'm Yaya. sweet 20 for this 24 oct (2017).
SABAHAN
ig : hidayah_suhailee
E-MAIL :
daya.suhailee@yahoo.com




image
thank you!

Diary About Stuff


Tabung


TagBoard








History




The Credits!

Template by : Sharanichi Potter
Header By: Natrah
Edited By: Yaya Suhailee